Vi inviterte til et gratis frokostseminar om Wave 1 2024 den 21. mars kl 08:00 hos oss på Rebel. Gikk du glipp av det?
2024 lanseringsbølge 1 har startet å rulle ut oppdateringene og nye funksjoner, hva gir oss mest verdi?
Det er mange nye funksjoner og oppdateringer som vil bli tilgjengelig fra denne lanseringsbølgen. For at det ikke skal bli for stort og for mye å forholde seg til, har vi tatt ut litt fra både Sales og Costumer Insights som vi tenker er kult og gir masse positivitet i utviklingen fremover.
Hva er nytt innenfor Microsoft Dynamics 365 Sales:
For sales har vi to stikkord for nyhetene i denne bølgen, Facelift og automatisering.
Det skjer stadig forbedringer i brukergrensesnittet, en del av dette er små men ikke ubetydelige visuelle forbedringer. Men det merkes også stadig at Microsoft gjør andre funksjonelle løft i brukergrensesnittet som åpner muligheten for å ha enda bedre oversikt når man jobber i Sales appen, og kanskje enda viktigere, enda mer tilgjengelig innsikt.
I denne lanseringsbølgen er en del av det som skjer et løft av salgsakseleratoren.
Sales Accelerator ble lansert høsten 2022 og er en del av Microsoft sin salgsengasjementfunksjonalitet, en plattform for salgsengasjement i slagsmodulen. I denne plattformen kan vi bygge sekvenser basert på kundereisen som generer automatiske og digitaliserte to-do lister. Sales Accelerator tilrettelegger for effektive og optimaliserte prosesser, enkel onboarding og «one way of working». Det tillater selgere og brukere å arbeide i en app og en visning.
I Wave 1 kommer det oppdateringer som gjør det mulig for flere til å jobbe med forskjellige sekvenser på samme oppføring (salgsmulighet, lead, account, contact). Det kommer en forhåndsvisning av alle steg i sekvenser en oppføring er koblet til, og hvem andre som jobber med samme oppfølging i brukersnittet for selgere. Det kommer også en «Up Next» som viser alt som kommer, på alle tilkoblede sekvenser.
Med påminnelser om aktiviteter er det færre glipper, og en tettere oppfølging av leads som gir bedre service og høyere konvertering. Det er blant annet flere oppdateringer som gir oversiktlighet, forutsetninger og innsikt i kundereisen.
Rapporteringsmulighetene av salgsakselerasjon gir en bred oversikt over sekvensene som er relatert til lead, salgsmulighet og vunnet i organisasjonen. Rapportene bruker AI for å gi innsikt i hvilke sekvenser som gjør det bedre og kommer frem med de mest vellykkede konverteringsfrekvensene.
Nå er det ikke nødvendigvis slik at disse funksjonelle løftene isolert sett, eller resultatet av det enkelte funksjonelle løftet isolert sett er så stort. Men summen av alle disse små tingen begynner nå å utgjøre store forbedringer i oversikt og innsikt, både for brukerne men ikke minst i analyse og rapporteringsmuligheter for salgsledere og andre ledere.
Hele Wave 1 oppdateringen for Sales gir en bedre oversikt over pågående aktiviteter og en enklere samhandling rundt oppgaver.
Hva er nytt for Costumer insights?
Bedre kundetracking i real-time, dette kom i forrige wave, men nå i mars kommer det endelig en preview på dette. Nå vil costumer insights kunne samle inn data bra ukjente besøkende, og lage profiler på disse i real time. For å så kunne flette ukjente profilen inn i kjente profiler. Dette vil skape et endra bedre 360-graders bilde på kundene dine, og det vil skape en bedre kundereise.
Noe vi tror vil bli viktig for marketing, er at vi endelig vil kunne dele målgruppen i tilfeldige grupper i costumer insights. For eksempel så lan gjøre slik at 10% kan få en e-post, og resterende 90% får en annen. Slik kan vi A/B teste for å finne ut hva som faktisk fungerer, og kanskje teste prissensitiviteten til visse produkter/tjenester.
Noe som kanskje ikke føles så nytt, men er en vikitg opppdatering er at du nå kan se eksakt kopi av epost i timelinen til kunden. Noe som kan hjelpe dersom det er feilinformasjon eller lignende.
Customer Insights vil også få en liten oppdatering med automanagement av segmenter. En har kanskje 100 forskjellige segmenter, og med dette systemet bil den deaktivere de segmentene som ikke er i bruk. Dette vil gjøre segmentlisten enda mer oversiktlig og ryddig, pluss systmenet vil jobbe fortere uten å måtte bruke masse energi på å konstant opprettholde og oppdatere segmentene.
Samtykke, samtykke, samtykke. NAV får 20 mill i bot for å ikke følge personvernloven, det er svært viktig å ha orden på sakene sine. Dette er ikke noe nytt, men samtykkemodulen i Costumer Insights er ny! Samtykket i costumer insights deler seg på per kanal og ikke på person.
Dette vil bli synlig i kundebildet. Et eget felt vil vise hva kunden har samtykket til med tanke på kommunikasjon, og hvis det blir gjort endringer så vil det vise hvor endringen kom fra og hvem som har endret.
Aldri en lanseringsbølge uten Copilot. For Costumer Insights vil det bli mulig at Copilot lager en hel kampanje. Du vil kunne legge inn en breif, eller beskrivelse på kampanjen eller prosjektet du vil lage, og hva du vil oppnå med kampnajen. Deretter, basert på data tilgjengelig fra CI og briefen din, vil Copilot automatisk lage målgruppe, segment, meldinger, bilder, og kundereiser som du kan jobbe videre med og sette ut i verden!
Totaliteten av disse oppgraderingene gir en bedre brukeropplevelse, den er mer brukervennlig å sette opp. Vi får et enda bedre 360-graders bilde av kunden – som stager berikes.
Vi nærmer oss et system som opererer i sanntid, som klarer å hente og benytte sanntidshendelser!
Som sagt – det er ingen svære enkeltelementer som gjør at dette er et svært WOW, men Dynamics begynner endelig å bli voksen! Med Sales Accelerator og samhandlingsmulighetene der, og at vi nærmer oss et fullverdig MA-system; Vi har trua!
Takk til Hanne Leknes, markedsdirektør i OBOS-Banken som snakket om hvordan de bruker CRM og tar ut gevinst fra teknologien!
I slutten av frokostseminaret, så fikk de heldige som var der en liten teaser på det nye frokostseminaret vi skal holde i april, som handler om endringsledelse og gevinstrealisering. Stay tuned!
Har du spørsmål? Send oss en mail på post@waken.no